Jak si ve Skyrimu postavit vlastní dům

Dost lidem chvíli trvá, než se ve Skyrimu začnou natolik orientovat, aby zjistili, že je zde vůbec možnost mít dům, natož aby zjistili, že je možné si dům dokonce postavit. To nám nabízí datadisk Hearthfires a trochu osvětlím, jak na to.

Jak a kde koupit pozemek
Existují tři města, kde se dají koupit pozemky. Jitřenka (věčně zasněžená vesnice severně od Bílého Průsmyku, západně od Ledohradu), Morthal (částečně zasněžená vesnice, severozápadně od Bílého Průsmyku, jihovýchodně od Samoty) a nakonec Falkreath (bez sněhu, jižně od Bílého Průsmyku, kousíček od základny Temného Bratrstva a Helgenu). Já osobně jsem si vybral Falkreath, je podle mě nejhezčí a dá se lehce získat. Stačí zajít za pomocnicí Jarla a říct, že si chcete koupit dům, nabídne vám pozemek. Oficiálně je potřeba splnit ještě nějaké úkoly pro Jarla, nicméně mě (nejspíš proto, že mám hotovou lini za Bouřné Hávy, tudíž se Jarl změnil) žádné úkoly nedal. Pomocnice vás pošle kousek za město, kde leží váš nový pozemek (ve vedlějších úkolech si můžete aktivovat šipku).

Co budete potřebovat
Samozřejmě DLC Hearthfires, bez toho nejde, pouze s mody. Budete potřebovat slušný základní kapitál, samotný pozemek stojí 5000 septimů, nicméně počítejte s tím, že pokud budete chtít dostavit dům až na maximální velikost, s maximálním nábytkem a interiérem, budete obcházet celý Skyrim, aby jste získali železné ignoty, za jakoukoliv cenu. Šel jsem do toho s cca. 35 tisíci a momentálně jsem na 13. I když nutno uznat, že jsem kupoval i jiné věci.

Kde sehnat materiál
Materiál na základní, malý domek najdete v truhle u Tesařského Ponku. Díky bohu, těžiště nejpodstatnější materiál k další stavbě prázdného domu, najdete přímo na pozemku. Vytěžený kámen najdete někde u domu jako světlejší kus kamene, u kterého je položen krumpáč. Jíl se dá potom vykopat ze země, taktéž někde poblíž domu. Třetím materiálem je nařezané dřevo, to vám prodá majitel pily ve městě, ve kterém dům stavíte. Dále je potřeba několik ignotů, hlavně již zmiňovaný železný ignot, ten se dá koupit u kovářů ve městech po celém Skyrimu, pár rud můžete natěžit i u pozemku. Nezapomeňte také na Korundový Ignot, který je potřeba na zámky (na dveře, truhly a pod.)

Stavba
Samotná stavba probíhá na ponku přímo vedle domu, na rysovacím nástroji si vyberete plán, na kovadlině vytvoříte součástky a na ponku uděláte zdi, podpěry, střechy atd. Nabytek do místností se potom vyrábí na ponku přímo v místnosti, až budete mít v místnosti všechen nábytek postavený, můžete jít opět krýsovacím plánům a ponk z místnosti odsrtanit, aby nepřekážel. Na nábytek budete potřebovat ještě pár dalších materiálů, jmenovitě slámu a sklo, oboje můžete koupit u univerzálních obchodníků (ve městech mívají obchody s názvy typu Hokynářství a podobně).

Lidé, zvířata...
Do svého domu si můžete najmout správce, který se bude o váš dům starat, když tam nebudete. Můžete si u něj koupit materiál, nábytek do místností, pokud se vám ho nechce kovat a hlavně zvířata (kráva, slepice -pokud máte ohradu, koně - pokud máte stáj), barda (bude vám doma zpívat a hrát na nástroj) a povoz(doveze vás do jakéhokoliv města ve Skyrimu). Lidí, ze kterých lze udělat správce je asi celkem dost, nicméně já zvolil Lydii, se kterou mám dobré zkušenosti a která se mnou může, když bude potřeba, i někam vyrazit. Stačilo ji říct, aby šla za mnou, dovést jí k baráku a sama se ozvala, že chce být správcem. Pokud Lydii ještě nemáte, musíte zajít za Jarlem Bílého Průsmyku, který z vás udělá Zemana a Lydii vám přidělí.


To je zhruba vše, co by jste měli vědět, než se pustíte do stavby baráku. Občas přijdou nenasytní banaditi, ale není těžké je porazit. Když dům dokončíte, je v něm velká spousta úloženého prostoru, od prostých šátníků a komod, přes truhly a vytríny až po trezory, na ty nejcennější věci. Spousta židlý, stolků, stojanů na zbraně a zbroj, můžete mít také místnost s trofejemi. Nebude chybět velký balkón, věž nebo třeba sklep. Samozřejmostí jsou poličky na knihy, kotlík na vaření, očarovací aparát, alchymistcký pult, brousek, kovadlina, ponk, vše, co může bojovník potřebovat. Odpoledne dodám obrázky z odstavěného domu.

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Můžeš mít klidně všechny, pokud budeš mít dost peněz :)

      Vymazat
  2. Jarl nemá žádné úkoly ke splnění a Jarlova pomocnice pozemek nenabízí u obou jem možnost krátké konverzace. Asi bug nebo špatný datadisk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste zkusit konverzovat se všemi lidmi v místnosti.

      Vymazat
  3. A je víc lidí k prodeji dřeva? Protože já ho tam nemám , a vždy když se mi to označí tak je to buďto daleko, nebo u něj , ale když k té šipce příjdu , tak zmizí a majitel tam není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíte dřevo z pily? Těch je po celém Skyrimu několik, ale taky dávejte pozor, v jakou denní dobu za ním jdete, nepracuje nonstop a je možné, že jste ho zachytil v době, kdy neprodává.

      Vymazat
  4. A je víc lidí k prodeji dřeva? Protože já ho tam nemám , a vždy když se mi to označí tak je to buďto daleko, nebo u něj , ale když k té šipce příjdu , tak zmizí a majitel tam není.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,mám problem a to celkem velkej ,koupil jsem si parcelu v Morthalu za 5000 sice to pro mě je drobny ale nemám jak ziskat nasekane dřevo , mám ho koupit od správce pili která padá pod kraj kde jsem si dum koupil bohužel ja musel na nižším lv ty lidi zabít

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,mám problem a to celkem velkej ,koupil jsem si parcelu v Morthalu za 5000 sice to pro mě je drobny ale nemám jak ziskat nasekane dřevo , mám ho koupit od správce pili která padá pod kraj kde jsem si dum koupil bohužel ja musel na nižším lv ty lidi zabít

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, chtěl sem se zeptat mám splněný bouřné hávy a nikdo mi parcelu ani dům nenabídl... třem lidem z toho města jsem pomohl a šel jsem za jarlem.. ale stále nic nevíte čím to může být?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, chci se zeptat, koupila jsem pozemek mám zde maly plán domu. Pokud ho postavíme da se pak rozšiřovat či musím sehnat jiné plány a suroviny? Chtěl bych ten největší :D jen tedy nevím když postavíme malej, aby šel pak dále rozšiřovat n velkém atd :) dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, postav malý dům a další plány se objeví sami :) Suroviny musíš samozřejmě shánět pořád, problém je hlavně s železnými ignoty, které se musí shánět tak nějak všude.

      Vymazat
  9. super :) díky moc pomohlo :) dal sem na tvoje doporučení a vzal si pozemek od Jarla z Falkreathu... nastěhoval sem si tam manželku a dcerky.. ale manželka mi nadává, že to není bezpečné místo pro děti :D BOM-BA!!!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že ve Skyrimu asi snad ani není bezpečné místo :D

      Vymazat
  10. Dobry den,potreboval bych radu,koupil jsem pozemek,postavil zakladni domek a zaridil.postupne ho rozsiruji a chtel bych nejak odstranit ohniste.Je to mozne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že to bohužel asi nejde, minimálně já tedy určitě nevím jak

      Vymazat
    2. Diky za rychlou odpoved,prisel jsem na to.Staci prestavet maly domek na vstupni halu.

      Vymazat
    3. Jo vy jste myslel ohniště odsud :) Já myslel, že ho chcete dát pryč z té hlavní síně

      Vymazat
  11. Zdar pánové, pozemek mám, postaveno také.. jen né a né prijit na to, jak je to s nábytkem do různých částí domu. Koupim od správce nábytek napr. do ložnic a je tam pouze par kusů, chybi treba postel, coz je celkem podstatná vec.. nevíte co s tim? Dík borci

    OdpovědětVymazat
  12. když si koupím Skyrim na steamu, obsahuje DLC Hearthfires, nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  13. V kolik hodin bývá majitel pily "v práci? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  14. Musim mit ty cash u sebe, aby mi to nabídl ten pozemek ? Udělal jsem vše (questy, pomohl jsem třem lidem, udělala ze me zemana) , ale prostě mi to nedá moznost, abych ho pozadal o pozemek..morthal (mesto) děkuji za rady

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

8 důvodů, proč je ve Skyrimu lepší být Pánem Upírů než Vlkodlakem

Možnosti boje ve Skyrimu - výhody, nevýhody