Možnosti boje ve Skyrimu - výhody, nevýhody

Ve Skyrimu je velké množsví způsobů, jak bojovat. Já se teď pokusím vám je popsat, napsat jejich výhody a nevýhody.

Jednoruční zbraň + štít
Asi ta uplně nejzákladnější bojová technika. Zbraň vám dává dobrou rychlost švihu a štít zajišťuje kvalitní obranu a zvyšuje zbroj.
Velkou slabinou je ovšem mizerné poškození, samotnou jednoruční zbraní toho moc neumlátite, trvá to dlouho a spíš než na samotný boj musíte spoléhat na mocné útoky, od čeho se odvíjí velká závistlost na výdrži.
Jednoručních zbraní je obrovské množství, rozdělují se na meče (+dýky), sekery a palcáty. Palcáty jsou nejsilnější, ale zároveň nejpomalejší, naopak meče a dýky jsou rychlé, ale zato mají slabší poškození.
Jako zbraň může být použit i štít, můžete jím praštit soupeře, ale ubere mu to jen minimum života, jinak je štítů také celá řada, od ušňových po dračí.
Tento druh boje se nejvíce se hodí proti lučištníkům, nejméně proti mágům.

Dvě jednoruční zbraně
U mě osobně nejoblíbenější styl boje. Kombinuje dobrou rychlost a obrovské poškození, zvláště mocným útokem můžete soupeře zabít na místě.
Naopak jeho slabinou je fakt, že se nemůžete ničím bránit, takže když jde do tuhého, musíte buď použít lektvary na HP, nebo utéct.Svým způsobem by se dalo považovat za nevýhodu i to, že se u něj neobjevují supermocné útoky. 
Tento druh nejvíce sedí proti pomalým obourčním zbraním, nejméně vhodný je proti skupině lučištníků, protože se nejde šípům bránit, ale pouze vyhýbat.

Obouruční zbraň
Obouruční zbraň dost lidí zaujme tím, že má vyšší poškození než jedoruční zbraně. Její mocné útoky jsou také velmi silné, snad každý po nich minimálně zavrávorá.
To sebou ale nese jednu obrovskou nevýhodu a to rychlost. Obouruční zbraně jsou neskutečně pomalé, mezitím, než se zmůžete k jednomu zásahu, může vám soupeř používající dvě jednoruční zbraně klidně zasadit dva mocné útoky. Dost ovlivňuje i samotnou rychlost pohybu.
Obouruční zbraně se také děli na tři základní - meče, sekery a kladiva, platí stejně pravidlo jako u jednoručních - meče jsou nejrychlejší (relativně) ale nejslabší, kladiva jsou silná, ale hodně pomalá. A poškození je sice vyšší, ale poškození, které sebou nesou dvě jednoruční zbraně se v 99% stejně nevyrovná.
Tento typ je dobrý proti pomalým soupeřům, v určitých případech i proti mágům, nehodí se proti dvoum jednoručním zbraním

Luk
Přesuneme se od základních technik trochu dál a to na boj z dálky. To je hlavní výhoda luků, můžete být od soupeře mimo dosah normálních zbraní a stejně útočit.
Nevýhoda je při boji zblízka, luky v zásadě nejsou tak silné, dlouho trvá, než se znovu "nabijí" a musí se přesně mířit.
U luků je kromě síly samotného luku potřeba koukat i na sílu šípu, který střílíte, protože i ten dost ovlivňuje, jak bude střela účinná. Stejně jako u luků, i šípy mají různé druhy, od tech slabších, např. železných až po ty silnější, jako ebenovité nebo dračí.
Speciálním typem luku je kuše, která přišla s dodatkem Downguard jako zbraň proti úpírům. Kuše je o dost silnější, než většina luků, ale je ještě pomalejší co se týče doby nabití.
Luk by asi měl mít v záloze každý, i když používá jinak jiný typ, hodí se totiž například při útoku na utíkajícího soupeře (např. zvěř), případně proti drakům. Obecně ale platí, že je dobrý hlavně pro boj ve skupině, kde v první linii stojí někdo jiný a vy mu jen pomáháte, případně i proti jiným lučištníkům, ale v samotném bojí na blízko je lučištník snadno zranitelný.

Všechny, doposud zmíněné typy zbraní se dají očarovat. Dělá se to na očarovacím pultu, který najdete např. u dvorního čaroděje v Bílém Průsmyku. Tímto způsobem může zbraň např. způsobovat ohnivé zranění, vysávat životy, nebo klidně plnit kameny duší. Výrazně se tím zvyšuje síla a hodnota předmětů, mají ovšem určitou magickou sílu, která když vyprchá, tak předmět již nemá magické účinky a chová se stejně, jako dřív. Síla se obnovuje kameny duší, čím větší duše v kameni, tím více se síla obnoví. Já osobně ovšem doporučuji doplňovat je drobnými a malými, maximálně obyčejnými dušemi. Velké a obří, případně černé, si nechte na samotné očarování, protože čím lepší duší použiteje při očarování, tím silnější magický účinek zbraň má. Existuje také tzv. Azuřina hvězda, kterou získáte questem u Azuřiny svatyně, kousek nad Větrným Žlebem. Funguje v podstatě jako nekonečný kámen duší. Když totiž použijete normální kámen, tak se zničí, Azuřina hvězda se ovšem vyprázdní a může se znovu naplnit.
Očarování se musíte učit, získáte ho tak, že vezmete zbraň, která již očarovaná je a tím, že ji zničíte, se naučíte její magický účinek.

Magie
Posledním, hojně využívaným typem boje, je magie. Tu rozdělujeme do pěti základních skupin
Škola proměn - manipuluje s fyzickým světem - zvyšuje zbroj, přeměnuje zdraví na manu, vytváří světlo, kouká skrz zdi...
Škola obnovy - Umožňuje léčit sebe i ostatní, vstřebávat kouzla, odvracet nemrtvé...
Škola vyvolávání - Umožňuje vyvolávat, nebo ovládat nepřátelská stvoření a donutit je bojovat na vaší straně. Také dokáže zapudit Daedry, oživit mrtvé, nebo třeba vytvořit magické meče či sekery (můžete si toho často všimnout např. u Thalmorů)
Škola iluzí - donutí soupeře přestat útočit, útíkat, také způsobuje neviditelnost, nebo tichý pohyb.
Škola ničení - ovládnutí živlů - oheň, blesk, mráz
Na školu ničení se koukneme trochu detailněji, protože tento článek je hlavně o bojových technikách. Jak bylo řečeno, ve škole ničení se naučíte bojovat třemi živly.
První z nich je oheň. Ten bere poměrně velké množsví many, na druhou stranu soupeře zapálí, což mu ubere víc životů. Extrémně účinné proti upírům, kteří mají velmi nízkou odolnost proti ohni a také proti trollům.
Další je mráz. Ten bere o něco méně many, nicméně místo zapálení pouze ubírá cílovému soupeři výdrž. Ten není příliš účinný proti Nordům, kteří mají zvýšenou odolnost proti mrazu.
Na podobném principu je blesk, ten bere ještě méně many, ale onu manu i ubírá soupeři. Takže se hodí proti mágovi.
Nyní se tedy koukneme na rekapitulaci, těžko se budou porovnávat výhody a nevýhody s ostatními typy, protože magie je velmi specifickým typem, ale pokusím se to nějak shrnout.
Magie, pokud se s ní hráč naučí, může být opravdu hodně silná, v kombinaci s některým oblečením se potom zvyšují útoky a podobně.
Nicméně, stále je magie přímo závislá na maně, pokud má soupeř jedy na snížení regenerace many a celkově na snižování many, může to být pro mága problém. Navíc, to nejlepší věci mají obvykle velmi nízkou, nebo žádnou zbroj, takže mág je velmi snadno zranitelný.

Magické zbraně
Odvětvím magie by se dali považovat magické zbraně. To jsou obvykle hole, které umí vystřelovat ohnivé koule, kusy ledu, blesky a podobně. Nejsou závislé na maně, ale stejně jako očarované klasické zbraně se jejich magická síla doplňuje kameny duší. Mág je může používat ve chvíli, kdy mu soupeř nějakým způsobem zneškodní manu, ale jsou obvykle dost silné i na běžné používání.
Takže za výhodu tedy považujeme sílu a nezávislost na maně,
nicméně, dojde-li magická síla a nemáte kámen duší, je zbraň nepoužítelná, narozdíl od očarovaných klasických zbraní

Beze zbraně
Nakonec ještě, spíš pro zajímavost dodám další typ boje a to je boj pouze rukama. Ten těžko využijete v praxi, asi pouze v případě, že máte o hodně slabšího soupeře a chcete si zvýšit těžkou zbroj, potom můžete bojovat právě takto a nechat do sebe mlátit. Tento boj se používá při hospodských rvačkách. V těžké zbrojí existuje perk, který zvyšuje sílu tohoto boje, pokud máte rukavce z těžké zbroje.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si ve Skyrimu postavit vlastní dům

8 důvodů, proč je ve Skyrimu lepší být Pánem Upírů než Vlkodlakem