Korora - objevil jsem novou Linux distribuci a zbožňuji ji

Kdo mě trochu zná, asi ví, že jsem pár cca dvěma lety definitivně opustil Windows jako svůj hlavní operační systém a většinu svých činností jsem přenesl na Linux. Je rychlejší, stabilnější a s několikaletým odstupem musím říct, že mnohem intuitivnější, jako by přesně věděl, co budete potřebovat dělat, mnohem víc, než Windows.

Ale Linux není jen jeden. Přesněji řečeno, jeho distribuce není jen jedna, ale minimálně stovky. Najít, tu která Vám bude nejvíc vyhovovat, není úkol na jedno odpoledne. Záleží na vašich prioritách, na tom, k čemu stroj používáte a taky na to, jaký design se vám nejvíce líbí. Já osobně jsem tedy asi dva roky používal distribuci Fedora. Můj počítač mi asi nějakou netradiční síťovou kartu, nebo co, ale každopádně na každé distribuci, kterou jsem zkoušel, se mi stalo, že po její instalaci jsem musel ručně nainstalovat ovladače, aby mi fungovala WiFi. Když jsem posledně hledal těch pár příkazů, které vždycky zapomenu, objevil jsem odkaz na distribuci Korora. Později jsem objevil článek, který byl nadepsaný "jestli máte rádi Fedoru, budete milovat Kororu". A opravdu.

Korora je, už podle názvu, odvozena od Fedory. Poslední verze je postavena na Fedoře 26. Čím mě zaujala na první pohled, to je vzhled. Je to jedna z nejhezčích distribucí, jakou jsem kdy viděl, posuďte sami.


Moderní, čistý vzhled, krásné ikony a překrásné fotky na pozadí (které se sami mění, což je něco, co Fedora neumí). Zároveň obsahuje předinstalovaní balíčky, které stejně každý potřebuje. Nemusíte tak ručně instalovat nejen Gimp nebo VLC, ale například ani hojně používanou pythonovskou knihovnu BeatifulSoup, nebo velice užitečný nástroj pro úpravu obrázků ImageMagick. Samozřejmostí je také Gnome Tweak Tool nebo počasí do Gnome Shellu (tedy za předpokladu, že máte Gnome verzi, dají se stáhnout verze se všemi tradičnímu GUI).

Právě ohromné množství předinstalovaných užitečných balíčků je hlavní výhodou Korory, která vám ušetří spoustu času. Má také přidány některé repozitáře, které v základní Fedoře chybí, můžete si tak přes konzoli stáhnout například Google Chrome (ačkoliv můj oblíbený prohlížeč Vivaldi ne). Ocenil bych sice například také předinstalovaný Thunderbird, ale i tak jsem zatím s Kororou nadmíru spokojený a rozhodně ji mohu jako distribuci jen a jen doporučit.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si ve Skyrimu postavit vlastní dům

8 důvodů, proč je ve Skyrimu lepší být Pánem Upírů než Vlkodlakem

Možnosti boje ve Skyrimu - výhody, nevýhody